Terviseamet annab teada: 18.-24. märts toimub mürgistusennetuse nädal



Järgmisel nädalal toimub mürgistusennetuse nädal, mille fookuses on seekord aktiivsöe õige kasutamine ning äädika ja patareide ohutus.

„Nädala eesmärgiks on teavitada inimesi igapäevastest mürgistusohtudest ning anda soovitusi, kuidas neid vältida.  Seekord keskendume kolmele teemale, mille puhul näeme, et vaja on inimesi pisut juurde harida,“ selgitas Mare Oder, terviseameti mürgistusteabekeskuse juht.


Nädala teemad jagunevad järgmiselt:

-         Esmaspäev, 18.03. – mürgistuste esmaabi, sh aktiivsöe kasutamine (mille puhul ja millal?).

-         Kolmapäev, 20.03. – äädikas (ohud, ohutu kasutamine, hetkeolukorra statistika).

-         Reede, 22.03. - patareid (ohud, õpetused lapsevanematele).


Ligikaudu 90% mürgistustest juhtub kodus. Parim kaitse on ühelt poolt õpetada lastele mürgistusohte juba esimeste sõnade õpetamisega ning oluline on ka kemikaalide ja ravimite paigutamine lukustatavatesse kappidesse. Sellised tegevused on ühtviisi olulised nii lastega peredes kui ka eakate inimeste kodudes. Terviseameti mürgistusteabekeskuse infoliin 16662 on avatud ööpäevaringsel kõikidel nädalapäevadel nii elanikele kui ka tervishoiutöötajatele.

Lisainfo: www.16662.ee , lähemalt loe UUDISTE alt.



Märts on ettevõtetes liikumisvõimaluste toetamise kuu!


Sel kuul juhitakse tähelepanu liikumisele väikeettevõtetes, et suunata inimesi istuvate tegevustesse tegema muudatusi, mis suurendaksid füüsilist koormust töökohal, kus on vajalik istumine.

Viimastel aastatel on uuritud rohkem väikeettevõtete töötajate füüsilist aktiivsust ja võrreldes suuremate tööandjate kollektiividega kipuvad väikeettevõtete töötajad liikuma vähem erinevatel põhjustel. Takistustena tuuakse välja nii kulusid tööandjale kui töötaja oma motivatsiooni vähesust liikumise vastu.

Terviseinfo toob välja erinevad juhendid, mis soovitavad liikumisaktiivsuse tõstmiseks alustada töökeskkonna kujundamisest ning samuti toob Tervise Arengu Instituut välja liikumispüramiidis ettepanekud, kuidas vähendada istuvat aega.
Loe täpsemalt terviseinfo kodulehelt www.terviseinfo.ee